17.6.08

Naturens underverk

Igår for prinsen och jag ut på utflykt igen, denna gång med cykel. Först cyklade vi ca 10 km till en trevligt inredd restaurang där vi åt lunch, sedan vidare till djurparken/museumsbyn på andra sidan vägen. Där fanns det söta kaniner, pyttesmå pipande hundvalpar, grymtande grisar fulla av myggbett m.m. Killen här uppe kan man man ju inte ungå att bli imponerad av. Fast hans två tjejer tog ingen notis om hans försök att göra intryck. Intressant hur naturen utvecklas, hanen med ståtliga fjädrar/massiva horn/lurvig man/stora muskler som gör allt för att imponera på de skyddsfärgade honorna, som inte alls vill synas för då kan ju de och deras ungar hamna i fara. Hur långt ifrån detta har vi människor kommit? Skillnaden är väl att hos är det även kvinnorna som spökar ut sig för att imponera. Kolla bara nedan!Detta tänkte jag ha på mig på lördag när min lillebror blir konfirmerad. Eventuellt. Klänningen har jag sytt själv, skorna är inhandlade mycket billigt på loppis och väskan har jag ärvt av min moster. Med vad ha till? Det lär ju inte vara särskilt varmt...Prinsen får äntligen användning av kostymen han lät skräddarsy åt sig i thailand. Han såg verkligen stilig ut när han provade den så jag skulle få se. Det har jag ingenting emot.

Inga kommentarer: