7.6.08

En "stil"bloggs födelse

Jag har fastnat i bloggträsket. Inspirationen flödar varje gång jag läser andras mode/stilbloggar och nu är det hänt. Jag startar min egen. Till vardags går jag runt och sopar i en stor fabrik, eller samlar damm som jag också brukar benämna det, och uniformen där är inte särskilt smickrande. Visserligen gillar jag mörkblått, men kom igen. Tantbyxor?! Nej usch. Så jag brukar klä upp mig lite ibland, på fritiden, för att få känna mig som en kvinna. Här har jag klätt upp mig inför en fredagskväll med pojkvännen. Toppen har jag själv designat och sytt av en 80-tals grej från min moster, och jeansen är köpta på second hand i england. Skorna, om man nu kan kalla dem det, fick jag som present av min fina pojkvän när han kom hem från sin Thailands-semester i våras. Håret har jag tom ansträngt mig med, tuperat det lite.

Vi gjorde inget speciellt den fredagen förresten, drack ett glas vin och såg på en film, så som våra fredagskvällar ofta blir. Men det trivs jag med, för var annan lördagsmorgon får jag cykla iväg till fabriken och dammsuga maskiner i 6 timmar. Skoj. Men det är ok, lite mindre tungt arbete än sopandet. Och så får jag ju 3 dagar ledigt i nästa helg istället! Oh, vad mitt liv är spännande!

Men visst, det är det ju. Förra veckoslutet tog prinsen mig med till en fin sandstrand, med en liten tillhörande ö. Eller liten och liten, det tog nästan en timme att gå naturstigen som gick runt ön. Men då fotograferade jag massor på vägen förståss. Sen låg vi på stranden i några timmar och försökte få till lite solbränna. På vägen hem körde vi en omväg till några massiva flyttblock, där vi stannade och grillade korv. Mysigt. Får se om det blir någon utflykt i morgon...

Inga kommentarer: