12.6.08

1 månad kvar till semestern!

Ska bli så skönt med semester då om en månad. Ryggen börjar bli trött, eller kanske det bara känns värre eftersom jag känner mig lite förkyld också? Borde beställa massage tid hur som helst. Och tid till frisören, det har ju hunnit gå ett helt år sedan jag klippte mig hos någon professionell, och det var när jag ännu bodde i england! Tänka sig. Nästa vecka är det ett år sedan jag jobbade sista dagen vid "the Cook & Dine Store". Saknar tjejerna ibland. Saknar inte chefen. Äckliga gubben.Hela veckan, och i flera veckor före det, har jag gått och planerat en massa grejer jag skall sy, sen. Nu har jag fått igång symaskinen igen (den ville bara bråka en tid) och kan således fortsätta med linne-projektet. Kjolen är redan klar, och idag har jag börjat på toppen, härligt! Dock icke så smart att sitta böjd framför en maskin kanske, när ryggen är trött från förr...Men, det är ju så roligt att sy och fixa, speciellt då man lägger sin egen twist på Burdas mönster! Kolla in min fina mönster mapp också, köpt i england.
Min middag idag efter 7 timmars jobb. Kyckligbullar, fullkornspasta med söt chilisås, sallad. Mmm, jag blir ju nästan hungrig igen bara av att se på bilden.

Inga kommentarer: