2.7.08

Lite inspiration

Idag på jobbet var jag på dåligt humör igen. En kontorsgubbe kom med en massa synpunkter på hur jag skall sköta mitt städjobb. Just efter att jag fått betalt för 19 dagar i juni när jag jobbat 20. Den lönen lär komma nästa månad. Det är säkrast att den gör det... Mitt jobb är väldigt fysiskt krävande. Jag går i princip och sopar i fem timmar. Sen får jag städa toaletter och sociala utrymmen, som efter nästa paus igen är lika smutsiga.

En arbetsplats med 40 karlar som dricker kaffe ur för små koppar hålls inte ren särskillt länge. Hittills har jag lyckats hålla humöret uppe trots att det är så förbaskat otacksamt att ha ett jobb där resultatet är omintetgjort inom en halv timme. Men när en gubbe med kulmage som oftast sitter på kontor kommer och påpekar att det är smutsigt...Nedsmutsandet är konstant. Jag städar en gång om dagen. Punkt.

Och så något trevligare! Tänkte sätta upp bilden som fanns i mitt bakhuvud när jag fick för mig att fotografera mig själv som "Kitten". Den såg förståss lite annorlunda ut i mitt minne men iaf.

Bild från http://news.bbc.co.uk/2/shared/spl/hi/pop_ups/07/in_pictures_enl_1182939088/html/1.stm


Jag har förresten blivit beroende av att sitta och söka (och ladda ner) fina bilder på klänningar och annat fint. Det började med att jag ville hitta en bild på den där fina klänningen jag såg överdelen utav i en tidning en gång när jag jobbade i Catering Compliments i England. Det var i en bröllopstårte-tidning, och således en brudklänning. Jag ville se hur resten av klänningen såg ut så att jag nångång skulle kunna sy en liknande, i mörkblått, att ha på nån fin fest nångång. Igår hittade jag 3 stycken, äntligen. Här är en av dem.

Bild från http://www.weddingo.co.uk

I jakten på denna klänningsmodell hittade jag en oerhörd mängd med annat fint och spännande. Jag sökte nämligen på ord som vintage och retro, eftersom jag tänkte mig att denna klänningsmodell kanske var inspirerad av nån glamorös hollywood klänning från 50-talet. Det var den nog inte. Men jag har fått utökat mitt inspirationsbibliotek. Följande fina grej hittade jag på fiftiesweb.com. Nu önskar jag inget annat än att hitta något lika tjusigt på loppis. Chansen är inte stor i den här delen av landet tyvärr.

En hel massa underbara mode-illustrationer med tillhörande mönster hittade jag också på ett antal hemsidor. Ska lägga upp nån bild på sådana också, en annan dag. Men nu skall jag sova, så jag orkar gå på rea i morgon efter jobbet! Varmt väder lovas det också, härligt...

Inga kommentarer: