26.7.08

An unexpected twist

Sådär passligt några dagar efter att semestern börjat crashade min dator. Min kära Melissa vägrade samarbeta. Jag lyckades rädda mina allra viktigaste filer, men förlorade all min musik, alla filmer och installerade program. Melissa fick åka flygplan till Huvudstaden och efter att hon kommit tillbaka pratar hon bara finska med mig. Nå, jag får väl anpassa mig, för ominstallera windows till svenska eller engelska orkar jag inte med.

Semestern börjar lida mot sitt slut. Trots att den började lite onödigt grått och kallt har vi hunnit med en hel del. Tillsammans med prinsen har vi bl.a. åkt på kryssning till fyren Tankar, sett på gamla stan i Riga och åkt båt på floden Daugava till strandorten Jurmala, där vi solade på den 30 km långa stranden och beställde mat i en jamajkansk restaurang som fick strömavbrott. Vi har också hunnit åka på campingtur till Kuopio, där vi badade i Finlands största rökbastu och vaknade på natten av att en igelkott smaskade i sig den överblivna grillkorv vi lämnat i tältets sop-påse...

Idag har jag varit inhoppare och sålt keramik på gammaldags-torg i Jakobstad. Ska man sälja på gammaldagstorg bör man också ha gammaldags kläder; jag fick tom en komplimang för min utstyrsel! Prinsen tog en bild med sin mobilkamera, så kanske den hittar hit den också...Bristen på bilder i detta inlägg beror på att jag sitter hos honom och knaprar på hans dator, Melissa har ju ändå inget bildbehandlingsprogram installerat ännu. Ljuva teknik. Tur hon inte var äldre än 5 månader, så att minneskammen(?) som havererade inte orsakade något hål i plånboken. Tacka vet ja garantin!

Inga kommentarer: