20.8.08

1, 2, testing

I väntan på svar angående drömjobbet fixar jag vidare på evighetshemsidan. Små framsteg är i alla fall framsteg...Och när jag får nog av datorn tar jag till garderoben och sminkväskan. Provar något nytt. Som att använda blå ögonskugga. Inte helt fel tillsammans med en matchande blus.

Inspirerad av Freelancer och Miriam testar jag nya håruppsättningar. Och konstaterar att mina tråkiga moderna glasögon förstör hela looken. Mitt fina ärr mitt i ena ögonbrynet hjälper inte heller till, men nejför att jag börjar plåga mig själv med att plocka och måla ögonbryn, inte när jag jobbar som städerska och bär dom där arma glasögonen hela dagarna.

Men, lite glamorös fick jag känna mig en stund i den här frisyren. Glömma för en stund att man jobbar som städerska...Det är idag ett år sedan jag började på firman. Jag som lovade mig själv att det bara skulle vara tillfälligt har fortfarande inte fått tag i nåt bättre. Men jag hoppas. Kanske de ännu hör av sig angående drömjobbet, det har ju trots allt bara gått en vecka? Om inte så finns det ett jobb ledigt i citymarket. I jakobstad. Kanske värt ett försök, det är ju trots allt på hemavdelningen. Kanske...

Inga kommentarer: