12.2.10

Petticoat in black

I have turned these long strips of fabric...


...into this petticoat.

I 'm still knitting on the cardigan I mentioned earlier, but not getting that far as I am also sewing a dress to wear at the Queens of Tease Tour that we're gonna go see in Seinäjoki next week. (Anybody else going?) And I've made a lampshade, but I'll show you that one another time.

Bah, today has not been the greatest of days, I've got a cold and I'm feeling tired and it's affecting my mood. Oh, well at least it's friday! Have a happy Valentine's day everybody!

6 kommentarer:

Mrs Munster sa...

Hope you feel better soon. Petticoat looking fab! Hope you have good time seeing the pretty ladies half naked! It's been ages since I went to see a burlesque show. Hopefully there's one here soon!

Kitten loves vintage sa...

Mrs Munster; Thanks, I'v never actually been to s burlesque-show before, so it shall be an interesting experience...

Erika sa...

Supersöt underkjol! Får jag fråga vilket material själva tyget är i? Bomull? Tjockt, tunt? Borde verkligen sy lite nya underkjolar till våren och sommaren. =)
Wow, jag är imponerad av hur mycket du hinner, framför allt samtidigt som du jobbar. Helt otroligt!

Kitten loves vintage sa...

Erika; Tack, tyget är väldigt likt underkjols-tyg, men kanske aningen stelare. Bredden var lite lustig, typ 1,20 m. Påminner även om fodertyg, men är ganska tunt och genomskinligt. Den negativa sidan av att handla loppistyg-det står sällan vilket material det är...

Jag jobbar deltid! 6 timmars-dagar oftast. Har inga läxor, ser typ bara på Let's Dance i tv och bor alldeles för långt ifrån mina vänner för att träffas särskilt ofta. :( Så jag syr osv. Jag har bara en 2 timmars danskurs per vecka som tar tid, misstänker du har några fler ;)

Camilla Kästner sa...

Hahaha, fantastisk bild med tyget som verkar sträcka sig i oändlighet! Trodde först det var en bilbana eller något innan jag tittade närmre, kjolen blev mycket fin, antar att du tänkt ha de som undejkol ftersom du skrev petticoat? Lycka till med stickningen, jag fastnar hela tiden och gör aldrig klart något så jag är imopnerad bara av att alla slutför sina projekt.

Kitten loves vintage sa...

Cathla; Hehe, tack! Jo, kjolen är nog tänkt att vara underkjol. Mitt stickande har kommit till ett stopp för tillfället, så får se ifall den där koftan någonsin blir gjord...